Äggtoddy á la Mannerheim


Kl. 09:18 |

Godmorgon bloggisar!

 Efter en galen kväll igår och en liten galen natt så är vi trötta här hemma. Idag blir det inte många knop och det verkar som om Tilde tänker fortsätta vara crazy.

Ni har varit MÅNGA som frågat efter recept på våran nya favorit dessert, Äggtoddy. Här kommer det, varsågoda :-)

För fyra portioner behöver du ;

4 st äggulor

4 msk socker

2 dl vispad grädde

4 tsk socker

4 tsk kakao

4 tsk nescafé

4 msk Konjak (vi tog rom)

4 st halva äggskal

Börja med att koka äggskalen. Vispa äggulor och socker. Vispa grädden och blanda med ägblandningen. Häll upp i portionglas och ställ in i frysen (flytta till kylen ca 30 minuter innan servering). Precis innan servering - lägg på florsocker, kakao och nescafé som små öar. Placera äggskalen fylld med 1 msk konjak mitt på. Servera och häll över konjaken och blanda ihop allt.

LYCKA TILL!





Kommentarer

har varit sugen på detta sen du la upp bilden haha. tack för recept:) ska komma ihåg att skriva upp det sen!

Svar: Lycka till :-)
Sarasdiary

Ann-Sofi Engström

Tack för receptet, ser supergott ut. Bra med nya förslag på efterrätter att bjuda på när man får middagsgäster.
Kram på dig

Svar: Den är riktigt god. Kul med en dessert som inte är så himla söt. Den känns lite sådär vuxen ;-)
Sarasdiary

Nikita

Jobbigt :( är Tilde stökig på nätterna ?
Har en till här hemma kan ja tala om , sova vad är det ?!

Svar: Hihi! Igår kväll ville inte damen lägga sig för natten, vilket aldrig har hänt. Brukar alltid somna gott senast kl 19.00 men igår skulle damen vara uppe till 20.30 ;-) Och sen tyckte hon det var morgon kl 04.30 men som tur va somna hon om efter lite välling och sov till 07.00. Och dagen har väl fortsatt likadant, vägrar sova. Har bara sovit 20 min / gång idag. Så nu är jag så trött. Kan man få checka ut ? ;-) haha

Jag tror det är en förkylning på G då hon låter väldigt "tjock" i näsan.. och då kan jag förstå att man inte vill sova. I kväll ska jag testa näsdroppar om det blir likadant :-)

Kramis
Sarasdiary

Emelie

Spännande! Har faktiskt aldrig ätit det, trots att jag är efterrättsgalen! :-D

camilla

Åh låter ju hur gott som helst!

Svar: Du måste prova! :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?