Välkommen graviditetsvecka 34 (v.33+0)


Kl. 12:19 |
 

Barnet väger cirka 2300gram och är ca 44 cm långt. Organen är färdiga men andnings- och nervsystem behöver utvecklas ytterligare.  Livmodern tränar för förlossningen nu och du kan känna av det i form av förvärkar, en del svagare och andra kraftigare. En del känner du inte av alls, men du kan känna med handen utanpå magen att den plötsligt drar ihop sig och blir alldeles spänd.

 Igår gick vi in i vecka 34 och det börjar ju närma sig nu. Bebis kan egentligen komma när den vill och med tanke på omständigheterna tror jag den kommer komma lite tidigare än beräknat. Eller så spelar den oss ett spratt och det slutar med att vi går över tiden istället ;-)

Vad tror ni? Vi har BF 29 april.





Kommentarer
Malin ☆

Fina, fina, fina magen :)

Hihi, ja tänk om det blir tidigare, åh så spännande! Snart är du mamma Sara <3

Stor kram!

Svar: Tack snälla du! <3
Sarasdiary

Mickan, Gravid v. 38

Fina magen! :) Grattis till ny vecka! Det närmar sig nu. Hihi. Du får lägga upp en gissningslista så vi kan gissa. ;)

Spanienfrugan

Jag tror på bf 18 april

Sandra

Jag tror att den lille kommer 21:a april :) kram

Jonna

jag bf 1 maj :D spännande :) då är vi på samma resa =) längtar så nu !!




Kom ihåg mig?