Thursday diary


Kl. 08:21 |

En frukost för några veckor sedan! Egenplockad musli, jucie och kaffe (kaffekapslarna är slut här hemma nu buhuuu!)

Hej finisar! Här hemma startade vi denna torsdag då klockan ringde vid 7 tiden med frukost vid köksbordet tillsammans. Även om jag är ledig nu försöker jag kliva upp tidigt för att få någon sorts rutin i vardagen och dygnsrytmen. Snart ska jag krypa ner i soffan och se den femte Arne Dahl filmen som nu finns att hyra och det är ju perfekt att de är 3 timmar lång ;-)  I kväll ska vi på våran sista träff med föräldrautbildningen, förra veckan missade vi eftersom vi låg på sjukhuset.  Många av er tycker jag ska ha en gissningslista då bebis väljer att komma till världen och en sån dyker upp lite senare :-)




Kommentarer
Suzanne

Godmorgon Sara!

Som 3-barnsmor har jag en förmåga att fastna i mysiga "graviditets- och föräldrabloggar", så jag skäms nästan över att "erkänna" att jag nu läst din blogg flera månader utan att ha kommit mig för att kommentera! Men, bättre sent än aldrig ;-)

Jag ville bara skicka en liten "hejja-hejja"-kommentar. Du gör ett jättebra jobb och även om det för det mesta alltid är jobbigt såhär på sluttampen av graviditeten så blir det såklart extra jobbigt och tungt när man mår dåligt eller då nånting avviker från det "normala".

Våra 3 graviditeter har allihopa varit jobbiga, men den sista var den värsta med sjukskrivning 100% från vecka 7 och x antal inläggningar på BB/Kvinnokliniken. Så jag förstår din "sköna känsla" över att få komma hem även om det alltid är tryggt att vara på plats bland kompetenta människor som har koll på både mamman och bäbisen i magen.

Grattis i förskott och Lycka Till nu!
Hälsa gärna så mycket till din J från mig. Vi har gått i samma klass på gymnasiet, det är en fin kille som jag är säker på kommer bli en underbar pappa!

Kram Suzanne Selander

Sarasdiary

Hej Suzanne :-) Tack för din kommentar, vad glad jag blir! Jag är också dålig på att lämna kommentarer och försöker hela tiden att bli bättre på att lämna ett litet spår eftersom jag vet själv hur glad man blir av ett litet "hej" :-)

Huuua, det låter verkligen som ni har haft det kämpigt. Men som du säger är det alltid skönt att komma hem men supertryggt att befinna sig bland den kompetenta personal som vet bäst och hjälp finns nära till hands. Jag är nöjd att de har tagit mina "krämpor" på allvar och hållt mig under observation och gjort diverse undersökningar, allt för lilla bebisen i magen! Känns riktigt tryggt. Och vilken superpersonal det är på kvinnokliniken, de gör verkligen ett superjobb och alla verkar brinna för det dom gör!

Ja, Johan kommer bli en helt underbar och världens bästa pappa till våra barn :-) Självklart ska jag hälsa honom från dig :-) Men om jag känner honom rätt så kommer han se din kommentar då han kikar in här i smyg ;-) hihi

Tack igen för kommentar och att att du dela med dig av dina graviditeter och att allt är bra med er.

Kramis

Madeleine

Skönt att ha det gjort innan helgen! Stackars Micke vill ju ibland vila på helgen, men då vill jag ha full familjerulle eftersom vi tar "lugna-inför-helgen-dagen" på torsdagar, med hemmamys och fix, ofta, haha ;D

Kramar




Kom ihåg mig?