Besöket på förlossningen/BB


Kl. 12:34 |
Hej bloggisar! Måste börja med att säga TACK för era fina kommentarer och sms  jag fått de senaste dagarna, det betyder mycket och värmer inne i hjärtat! :-) Igår eftermiddag fick vi äntligen komma hem igen :-) Nu är det VILA och lyssna på kroppen som gäller och inte göra saker som gör ont. Det kommer bli svårt men är ett måste om vi vill att bebisen ska stanna kvar inne i magen några veckor till :-) När vi kom till förlossningen fick vi genast komma in till ett undersökningsrum och blev uppkopplad på en CTG . Bebisens lilla hjärta tickade på mellan 128 slag/min och ändå upp till 180 slag/min då den rörde sig. Men låg mest runt 140 slag/min. Vilket var helt normalt :-) Några sammandragningar registerades men inga tecken på att någon förlossning var pågång, skönt! Eftersom blödningen inte hade klingat av helt ville doktorn ha mig kvar över natten för observation, ett Ultraljud samt ny CTG registering morgonen efter.

Här ser ni en stenhård mage i ett alldeles för litet linne ;-)

Eftersom allt var bra så fick vi komma hem igår eftermiddag. Men blir det såhär igen eller att jag får mer sammandragningar måste vi komma tillbaka.  Orsaken till detta tror doktorn är promenaden jag tog in till stan i tisdags och jag kan inget annat än att hålla med. Jag fick ju stanna flera gånger pga en smärta som jag inte kände igen!




Kommentarer
Karolina, gravid i v. 42 ♥

Åh vad skönt att du uppdaterat, har varit inne och kikat här fleeeera gånger! vad skönt att bäbisen är kvar i magen och nu får du verkligen vila och lyssna på din kropp!
Massa kramar till dig ♥

Svar: Tänkte uppdatera igår när jag kom hem men var så otroligt trött.

Tack fina fina du <3
Sarasdiary

Ann-Sofi Engström

Håller med föregående om att jag varit orolig för dig/er. Skönt att du är hemma och att det gick bra. Förstår att man vill mycket och att man är van att röra på sig. Men det tar du igen sedan med miraklet i den fina vagnen. Ta det nu lugnt Sara och köp eller låna några bra böcker och filmer. Var rädd om dig/er. Kraaaam

Svar: Tack fina du! <3 Ja nu blir promenadskorna på hyllan :-)
Sarasdiary

Sara E

skönt att du mår bättre! nu får du ställa promenadskorna på hyllan och vila massor. Fick du pvk också, en gröning tom...huuu!! mig hann dom inte få in nån nål på denna gång så de fick sticka mig som på en narkoman, rätt in i kärlet:-) trevlig helg!!

Svar: Ja men visst! Vilken tur att jag inte såg att det var en grön hon skulle sätta, det hade jag sagt ifrån, jag som är så nålrädd ;-) Men det gick bra.

Trevlig helg Sara! Kramis
Sarasdiary

KIKKI

Ja vila nu! Jag har gått och tänkt hur du orkat röra på dig så mycket nu i slutet? Jag blev trött av en sväng på stan i slutet av graviditeten, och tog jag en promenad var det en 10 minuters ;) Så lugna ner dig nu =) Hehe! Trevlig helg!! :) Kram!

Madelene

Svar: Ja det börjar bli lite pirrigt faktiskt! Overkligt att det är så nära. Vad skönt att allt var bra med dig och bebis, alltid skönt att få saker uppkollade på förlossningen! Hoppas du slipper åka in dit igen, förutom när det är dags på riktigt förstås! :) Kram

elinjosefine

Skönt att det gick bra! Jag fick också åka in i måndags för jag fick blödning igen men det konstaterade med ett ultraljud att allt såg bra ut och jag åkte hem igen. Bara vila och ta det lugnt denna veckan. Hade inga värkar eller så. Sammandragningar har jag ju till och från hela tiden, det är ju inget som är farligt :)

Hoppas du får en mysig helg!! Kramar

Spanienfrugan

Oj, vad läskigt! Hoppas verkligen att bebisen stannar kvar ett tag till.

Svar: Ja det får vi hoppas :-) Kramis
Sarasdiary

Mickan, Gravid v. 38

Så skönt att det gick bra. Hoppas bebis stannar kvar några veckor till.




Kom ihåg mig?