Barnmorskebesök v.32 (31+5)


Kl. 20:04 |

Hjärtat tickade på liksom sist runt 152 slag/min och SF-måttet hade växt hela 3 cm sen sist. Urinprovet var bra och blodtrycket likaså, 120/70. Bebisens huvud låg neråt, har ryggen mot höger så det är lillrumpan jag brukar känna då den tycker om att puta med den ;-) Jag som varit lite orolig att det är huvudet.

Mycket riktigt är det foglossning jag har, precis som jag trodde. Jag blev tipsad om att ta kontakt med sjukgymnast för att få ett bälte och bada varmbassäng 1 gång/vecka. Vi får väl se hur det blir med det. Tänk om alvedon kunde ta bort värken, men det är ju inte den sortens värk.





Kommentarer
Josefine

Åh så härligt!

KRAM

Svar: Jaaaaa :-)
Kramis!
Sarasdiary

Karolina, gravid i v. 40 ♥

Åh vad härligt att allt såg bra ut! Det är alltid en lättnad efter varje BM-besök.
Hoppas du kan få ordning på foglossningen - kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara. Hoppas en sjukgymnast kan hjälpa dig.

Maten du lagade igår såg galet god ut, hoppas du hade en mysig fredagskväll och att du får en härli lördag.
Stor kram till dig.

Spanienfrugan

Skönt att den ligger åt rätt håll!

Svar: Ja det känns jätteskönt att veta. Men jag har varit lite orolig att det skulle vara tvärtom ;-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?