Amis heta korv stroganoff


Kl. 16:29 |

I favoritgrytan står en het korv stroganoff och gottar till sig

Vi har nu under en tid ätit samma samma samma mat och det är ju så tråkigt. Och för att få lite ny inspiration har jag laddat ner en app som heter Spisa::nu. Där har jag hittat många enkla snabba recept som jag ska testa och idag började jag med en ny variant av Korv storganoff :-) Du behöver för 4 portioner;
  • 400 g falukorv
  • Jalapeno inlagd som du skivar. Hur mycket är efter tycke och smak. Jag tog två!
  • 3 dl matlagningsgrädde
  • 2 msk tomatpure
  • 1 dl Stark tacosås
  • Chilipulver, salt och peppar
Gör såhär;
  • Skiva korven i stavar. Stek med matfett till korven fått fin brynfärg.
  • Hacka Jalapeno och tillsätt detta, liksom grädde, tomatpuré och tacosås. Rör om. Låt sjuda några minuter.
  • Smaka av med chilipulver,salt och peppar.
Servera med ris eller pasta :-)




Kommentarer
ewa

Korvstroganoff å ris åt vi oxå idag:)

Svar: Gott gott! :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?