Ett spratt


Kl. 22:43 |
Godkväll finisar! Snart ska jag krypa ner i sängen och samla på mig några timmar med sömn. Tilde ligger redan i sin säng, nyäten och nybytt. Dock verkar hon inte vara så trött men otroligt nöjd då hon ligger och ler när vi kikar in ;-) Tokjäntan våran. Jo, jag vägde mig idag vilket jag inte har gjort på två veckor och vågen visade 2 kg plus. Hur kan det komma sig? Kroppen spelar mig ett spratt. Brukar man inte gå ned i vikt när man helammar och inte äter massa skräp? Tar jag för korta barnvagnspromenader ? Har det kanske blivit lite för många fika de senaste två veckorna ? Hmmmm.    




Kommentarer

Du kanske har samlat på dig vätska i värmen? Det gör ganska mycket på vågen, i alla fall min. Du vet den där "roliga" veckan en gång i månaden, då brukar jag alltid gå upp minst ett kilo :( Men sen försvinner det lika lätt!
När jag väntade min första son fick jag havandeskapsförgiftning och gick upp 8 kilo på 1,5 vecka och det var bara vatten!

Du är hur som helst jättefin och ska absolut inte noja över två små kilon ;)

Svar: 2 kg är ju verkligen inte hela världen med tanke på att Tilde bara är 9 veckor :-) Jag har väl haft tur som tappat gravidkilona så fort, så ska inte klaga nu. Men jag var bara inte beredd på det.

Du har nog rätt, vi hoppas på vätska :-)
Tack så mycket! :-) Kramis
Sarasdiary

Hanna

Hade inte du gått ner alla gravidkilon redan, du är ju knappast överviktig så det är väl kroppens sätt att samla reserver för amningen. Om man går ner för mkt så frigörs ju miljögifter som bebisen får i sig via mjölken. Tycker i varje fall att du är fin som du är :).

Svar: Jo jag tappade mina gravidkilon på 12 dagar, fast jag åt som en tok och rörde mig knappt! Så blev bara så förvånad att vågen visade plus nu. Men det gör inget då jag varit inställd på 9 månader + och 9 månader - :-)
Sarasdiary

Marie

Eller så har du fått tillbaka lite muskler;-)

Svar: Det tror jag inte :-) hihi
Sarasdiary

Spanienfrugan

Konsigt, du som rör på dig så mycket. Måste vara kroppen som sparar reserver till amningen tror jag.




Kom ihåg mig?