Välkommen graviditetsvecka 40 (v.39+1)


Kl. 14:20 |
Barnet: Nu är barnet helt utvecklat och redo att komma ut vilken sekund som helst. Trots detta kan barnet stanna kvar i två veckor till. Förstagångsföderskor föder i genomsnitt 4 dagar efter datum för beräknad förlossning. De flesta barn föds på natten. Mamman:  Passa på att vila och äta mycket kolhydrater innan förlossningen så kommer du att orka bättre. Sov, sov, sov eller vila om du inte kan sova! Du behöver alla krafter. Under det aktiva skedet av förlossningen gör du av med lika mycket kalorier som en maratonlöpare gör av med varje timme. Dessutom kanske du kommer att vara vaken i ett dygn kring förlossningen. Jag:  Har den senaste veckan fått ont i händerna och fötterna, antar att jag har börjat samla på mig vätska. Är givetvis glad att det inte har kommit förrän nu, många har ju otur att samla på sig tidigt i graviditeten. Har nu gått upp 9 kg och kommer nog över 10 kg sträcket innan pluttisen är här. Men vad gör det ? Onda förvärkar nattetid har börjat komma samt rygg och mensvärk på eftermiddagarna. Slemproppen gick första gången i vecka 32 och nu i förrgår har den börjat släppa igen. På onsdag ska jag till barnmorskan, om pluttisen är kvar förståss, vilket jag tror att den är! Förhoppningsvis kan jag gå på ett till yogapass på torsdag :-)

 Du är välkommen när du vill nu, vi är många som väntar på dig!

 




Kommentarer

Vad skönt att du verkar må så bra :) Själv fick jag aldrig gå så långt med mina och mådde hemskt den sista tiden med lillen. Jättefin mage!

Svar: Det har väl inte direkt varit en dans på rosor, mycket sammandragningar, bricanyltabletter och tre nätter på sjukhus. Men i det stora hela så har det varit en bra graviditet :-)
Sarasdiary

Emelie

Ja vi är många slm väntar!! :-D Håller tummarna att den lille,lilla kommer idag den 23:e! :-)

Svar: Den vill nog stanna i några dagar till ;-)
Sarasdiary

Romanique

Hello baby belly! Jag väntar.... Ännu är inte den 23e slut ;)

Svar: hihi :-) Ingen pluttis idag!
Kramis
Sarasdiary

Anna- Mamma och Socionom

Förstår att det är många som väntar ivrigt nu!:)

Tina

Så fin mage du har!!

Svar: Tack Tina :-)
Sarasdiary

Therese - mamma till Ebba & Mille

ååå det där är en flicka :) jättefin mage :)

Svar: hihi ;-) Ja vi får väl se Therese ;-)
Sarasdiary

Vilken fin bula! Jag såg hemsk ut tycker jag under båda mina graviditeter!

Eleni

Ååå.. efter att ha sett den här fina bebismagen har jag ändrat mig. Jag tror det ligger en liten tjej där inne och gosar till sig! :) Hoppas att du mår bättre idag! Kram




Kom ihåg mig?