Välkommen graviditetsvecka 39 (v.38+2)


Kl. 11:21 |
Barnet: Barnet väger nu ca 3,5 kg och är omkring 37 cm långt från huvud till stjärt. Fostervätskan förnyas var tredje timme och det mesta av lanugohåret har fallit av när födseln nu är nära. Mamman: Du kan känna dig tung och ha kraftiga förvärkar. Det är viktigt att du försöker vila så mycket som möjligt eftersom du kommer att behöva vara utsövd när förlossningen väl sätter igång. Det kan hända att du inte får sova på 24 timmar om du har en lång latensfas med värkar som håller dig vaken. Du kan få falska värkar och de kan vara lika smärtsamma och starka som riktiga värkar. Till skillnad från riktiga värkar så är de inte regelbundna och de försvinner när du är aktiv. Vattnet kan gå vilken dag som helst. Ofta kommer vattnet forsande på en gång men ibland sipprar det ut långsamt. Om du tror att vattnet har gått eller om du har regelbundna värkar bör du ringa till förlossningsavdelningen. Jag: Nu känner jag mig riktigt tung och otymplig! Nätterna är värst då jag ska upp på toaletten och det knakar i hela bäckenet. Varje gång håller jag tummarna att det inte ska gå sönder ;-) Har förvärkar i form av ond smärta i ryggslutet och liknande menssmärtor där ryggvärken är värst. Inga regelbundna. Pluttisen är väldigt livlig i magen och jag får känslan att den har börjat trivas och tänker stanna många dagar till.




Kommentarer
Anna- Mamma och Socionom

Vilken söt orange tröja!:) Förstår att det är tungt nu på slutet:) kram

Svar: Älskar färgen :-)
Sarasdiary

Linda

Hihi gomagen! Tror du bär på en tjej, fick det för mig nu! Jag tror att tjejen väljer att titta ut Torsdag 26 april nångång på morgonsidan... =)

Svar: :-) KRAMIS!
Sarasdiary

Anette

Vad är det för snygga byxor du har?

Svar: Tack :-) De är köpta på Veromoda. Riktigt sköna baggy!
Sarasdiary

ellenojag

Vecka 39, nu jäklar är pluttisen snart här! och du är då lika fin som vanligt!!

Svar: Men tack fina fina du! <3
Sarasdiary

Josefine

FINA magen och fina du. Du har magi att vänta <3 KRAMAR & lycka till!!!

Svar: TACK :-)
Sarasdiary

Frida - Mamma till Lloyd

Ahh!! Fin fina magen! :) snart sa .... Kram

Svar: Jaa snart så ;-)
Sarasdiary

Nikita

du har ju fortfarande sådär tokfin mage fast du är höghöggravid =)

Svar: Vad snäll du är! Tack :-)
Sarasdiary

Sandra

Fina magen :)

Svar: Tack Sandra :-)
Sarasdiary

jessica

Så fin du är.. Verkligen vacker.. Snart är det dags. Kan tänka mig att du längtar nu <3

Svar: Nu toklängtar vi :-)
Sarasdiary

Ann-Sofi Engström

Snacka om fin mage.....gillar också koftan du har på dig.

Kram på dig....nu är det nära hi hi......så spännane

AnnCatrin

Åh så fin mage! Finaste som finns med gravid-mage, och skatten som väntar inuti :)

Svar: Tack snälla du!
Sarasdiary

Romanique

Titt på den du! Nu jäklar är det nära! Shit pommes vad spännande! :)

Svar: hihi :-)
Sarasdiary

Sara E

finmagen:-) kanske de är en liten grabb därinne ändå;-) Å vad spännande Saris:-) kram

Svar: Ska bli så spännande och se vem det är som växt och bott i magen i 9 månader :-) Det kanske blir de tre bebis grabbarna på MAVA ;-) hihi
Sarasdiary




Kom ihåg mig?