Välkommen graviditetsvecka 38 (v.37+0)


Kl. 12:49 |
Barnet: Barnet förbereder sig nu för att födas. De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6. Ungefär sex procent föds före fullgågna 37 graviditetsveckor. Mamman: Bebisen fortsätter att växa och det kan även du göra. En del ökar med 20 till 25 kg under graviditeten och andra mindre eller mer. Din livmoder är ca 34 till 36 cm. Ha dina favorit kläder på dig, något som inte sitter åt. Tänk på din hållning, en del lutar sig bakåt för att kompensera sin framtunghet, det kan göra dig lite extra klumpig. Försök att hitta en sovställning som passar dig, sover du för lite kan du lätt känna dig deppig. Jag: Äntligen kan jag stoppa Bricanyltabletterna i medicinskåpet :-)  De senaste dagarna har jag känt av en molande mensvärk som jag inte känt av tidigare, kanske inte så långt ifrån ? På tisdag ska vi till barnmorskan och prata om förlossningen.  Nu är det bara att vänta, vänta och vänta ♥

Hur startade eran förlossning?





Kommentarer

Sötmagen!!

Jag blev igångsatt på beräknat datum den 3dje. Williot är född den 5. (Jag blev igångsatt pga havandeskapförgiftning) Jag gick därimot med prematura värkar från vecka 23 och bodde mer eller mindre på förlossningen, var in en massa gånger..Åt brikanyltabletterna till vecka 37+0 och ja, då slutade han helt plötsligt vilja ta sig ut ;) Fast värkarna fortsatte.

Hoppas din sötnos snart vill komma!!

Mysigt! Nu är det nära :)

Vår förlossning startade med vattengång 00,15 ca en timme efter att vi gått och lagt oss i vecka 35+5 :) Och 21,08 samma dag så kom Emma till världen med rumpan först :)

Jenny Berglund

Emelia var inget problem, Evelina lika så och Tildes vill du inte veta!! ;) Kram på dej och lillmagen! ;)

Fia- mamma till Edison

Så himla spännande! :D Lycka lycka lycka till när det väl startar!
Jag hade nästan inga förvärkar eller molvärk alls, min förlossning pangstartade med vattenavgång mitt i natta!

Nikita

Ja har haft tur , båda mina fl har startat med vattenavgång och sen har värkarna kommit igång snabbt av sig själv , ja har haft två superba och snabba fl. Hoppas du får en snabb förlossning som du blir nöjd med !

Du har jättefin mage !

F E L I C I A

[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
gud så roligt, väldigt nära nu!

Elin-med liten i magen

Det är absolut ett tecken på att det börjar förberedas. Jag har haft det i snart en vecka och när vi var hos BM visade de sig att jag öppnat mig lite osv. Väldigt spännande väntan nu även om det kan dröja. Tänk att vi snart är vid målet, galen men underbar känsla :)

En chic mammas bekännelser

mysigt :) jag håller på med en studie kring att ta bort lustgasen, hur tänker du på den frågan hur har du planerat din förlossning ? :)

kram

KIKKI

Mitt vatten gick halv 8 på kvällen, minns det såväl. Hade haft ont i magen och ryggen hela dagen och blev tvungen att lägga mig på eftermiddagen, men hade ingen aning om att något var på G då jag var beredd på att gå över tiden flera dagar, men så gick ju vattnet en dag innan BF ;) Så man blev lite chockad =)

Eleni

Fina bebis kulan! Nu är det verkligen nära! :)

Jag hade mycket förvärkar av och till sista veckorna/månaden. Men helt plötsligt blev förvärkarna mer "verklig" och jag hade också molande mensvärk av och till. När förvärkarna aldrig gav sig så fick jag efter 3 dygn åka in och sova på sjukhuset eftersom jag inte kunnat sova på flera nätter. Det tog ungefär 1½ timme efter att jag lagts in så vart värkarna ännu starkare och då gick vattnet och sen hände det grejor på riktigt! :)

Malin ☆

Åh, du är så fin gumman och nu är det NÄRA på riktigt! Här började det också med mol/mensvärk innan hela cirkusen satte igång :)

Vi ses gärna i veckan, dock inser jag att det är lite halvtight om tid. På tisdag kan vi men inte du, på onsdag har jag en tenta och på torsdag har vi förmodligen dejt med Eleni inplanerad. Kanske fredag då? OM inte bebis kommit då :D

KRAM!

Sara

Med Nora startade det med mensvärksliknande smärtor. Med Viktor kom sammandragn allt hårdare och tätare... Spännande nu Sara. Kanske lillis vill ut snart då om du känner så:-) Kram

Madeleine

Åh, tänk så nära det är nu! :D

Min startade i vecka 37, slemproppen gick på natten, vattnet tidig morgon och sedan var det två dagar med värkar och på förlossningsrummet innan vi hade vår lilla skatt i våra famnar <3

Kramar

emma

Mitt vatten började sippra i torsdags, då hade jag kännt mensvärk några dagar innan, blev inlagd på förlossningen då jag var exakt lika långt gången som dig. Om det inte startade själv inom ett par dagar skulle jag bli igångsatt idag/imorgon men inatt fick jag mensvärk i ryggen och 17.30 idag är han född exakt 3 veckor förtidigt

Anna- Mamma och Socionom

Jag blev igångsatt när jag var 13 dagar över tiden. Kram

Anette

Jag vaknade en morgon vid halv 6 med molnande värk i magen. Åt lite frukost och då började det kännas lite mer. sen vid 10 tiden så satte det igång lite mer. sen vid halv 2 tiden på eftermiddagen ringde vi förlossningen, då hade jag 1-2minuter mellan värkarna, så vi åkte in så vi var inne till kl 2. 1minut över 3 är hon född min dotter. Hann inte få någon bedövning för jag var redan öppen 10cm när jag kom in. Fick lite syrgas bara.

Helena

Jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning, men hoppas att allt ska gå "normalt" tillväga denna gång...

elinjosefine

Fina du!!!

Här startade det med kraftig blödning och sen var det stilla ett dygn så kom värkar och ca 3 timmar senare var hon ute :)

Frida - Mamma till Lloyd

Finmagen! Nu ar det nara :)

Min startade av vattenavgang i vecka 38+2 och 19 timmar senare blev det akut kejsarsnitt och sen var Lloydie ute :)

Spanienfrugan

V.38 yeey! Snart är vi riktigt, riktigt nära!

Elin - mamma till Alicia

Mysigt, inte långt kvar nu :) Lycka till! :)




Kom ihåg mig?