Barnmorskebesök vecka 40 (39+3)


Kl. 18:32 |

Om barnmorskan min har rätt så var detta sista besöket, men för säkerhetsskull har jag ett inbokat på onsdag. Men som sagt, hon trodde inte vi skulle ses då! Bebis inom en vecka alltså ;-) Våran lilla pluttis har valt att inte fixerat sig utan ligger nere i bäckenet ruckbart (många bebisar fixerar sig inte förrän det är dags). Eftersom barnmorskan kände sig lite osäker om pluttisen var ruckbar eller rörligt var hon tvungen att känna från down there och kunde då konstatera, ruckbart samt att jag var öppen 1,5 cm.

Nu är det bara att vänta & vänta...





Kommentarer

Åh vad skoj :D Det tog ett dygn för mig innan Emma var ute från att jag var öppen 1 cm :) Men sen hade mitt vatten gått också

Oslo på svenska

[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Spam IP]
Åh vad härligt! Jag var inte på 1,5 förren långt efter mott vatten gått. Tänk att allt är så olika från person t person! Mitt råd; logga av men fotografera mycket, den första veckan går ooootroligt snabbt!

Isa

Oj redan öppen? Men då jäklar ska du se att det blir bäbis till helgen! =)

Madeleine

Tack vännen!

Och oooh, så spännande att vara öppen, 1,5cm är ju ändå en del, jag var inte ens så öppen efter en hel dag och en halv natt med värkar (ordentligt regelbundet i iallafall halva den tiden) när jag kom in till sjulhuset - tänk att det verkligen kan ske när som helst nu :D :D :D

Kramar

Malin ☆

Åh, nu är det på gång på riktigt gumman!!! Håller alla tummar och tår för allt som nu komma skall och även att det kommer snart <3

KRAM!

jessica

Men då kommer ju bebban snart.. Åhh va spännande..

Sanna

Så mycket var jag öppen när jag kom in på förlossningen med vattenavgång och tre minuter mellan värkarna, då var det lätt att hålla sig för skratt. Du får nog din bebis på lördag tror jag.

Malin S

Då är det ju något på gång iallafall, spännande nu! Och Wilma fixerade sig inte alls... eller ja, precis innan antagligen ;)

Frida - Mamma till Lloyd

Kan da tipsa om "fardknappen" sa ska du se att bebis kommer ;) Jag var oppen 1cm, "myste" med karln och morgonen efter gick vattnet!! ;D haha

Romanique

Yey snart kommer den lill*. Så spännande! Är alltid nervös när jag går in på din blogg för att läsa en update.

Emelie

Vilken fin ny profilbild här på din sida! Lika fin som alltid! :-)

Åter igen, Önskar er all lycka till när set väl är dags! Nu är det inte långt kvar! KRAAAAAM!

Pia

Vad spännande :-) har alltid telefonen med mig nu när det börjar bli nära :-) kramis

Sandra

Spännande :) jag tror han kommer på fredag runt 19.00- tiden :)

Jenny - mammaliv i Nashville

Du är utmanad i 11 frågor :)
Om du har tid & lust skulle det vara himla kul att läsa svaren!
KRAM

Eleni

Meen, ser att min kommentar aldrig kom fram igår! Det jag skrev var iaf att det är jätte spännande nu! :) När vi kom in på sjukhuset så var jag öppen 1,5cm efter att ha haft ganska mycket värkar i 3 dagar. Men från att jag fick veta att jag var öppen 1,5cm så tog det exakt 24 timmar tills jag hade lilla Maya på bröstet och hon för första gången fick se dagens ljus! :) Lycka till med allting nu, vi väntar med spänning på bloggen, hihi! :) Kram

Eleonore

Har följt dig ett tag nu men inte lämnat någon kommentar förrän nu men så spännande att det snart är dags för den lilla att komma :D

Vickan

Ojoj, då kanske det blir dags när jag är hemma!
Ta hand om dig så ses vi snart!
Kram

Sanna

Så spännande :) Då kanske det kommer en bebis till er snart då!
Lycka till när det är dax!

Nikita

Min kommentar har åxå försvunnit :/
Iaf skrev ja att ja var öppen 2 cm på mitt sista bm besök å på kvällen gick vattnet , så snart har du nog plutten utanför :-)

Maria

[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
Har följt din blogg ganska länge nu. Men kan inte hålla mig längre från att skriva ett inlägg nu. Vill verkligen önska er all lycka hoppas allt går jättebra!
Lite nervös är man ju varje gång man startar upp datorn för att kolla uppdateringarna på din blogg.
Håller tummarna och tänker på er!
Kram

Hanna

Nu är det nog riktigt nära Sara!! Tänk att vi alla trodde att pyret skulle komma jättetidigt, men måste vara skönt att den lilla valde att stanna tills den är helt redo. Snart så!

Emma

Åh, vad spännande! Lycka till nu :)




Kom ihåg mig?