Vanilj och limepannacotta


Kl. 11:14 |


Alla som känner mig vet att en av mina favorit efterrätter är pannacotta. Här kommer ett recept med vanilj och limesmak som jag ska testa framöver.

4 portioner
 
Du behöver: 3 dl grädde, 1 st gelatinblad, 4 msk socker, 1 vaniljstång, 1 limefrukt

1. Lägg gelatinbladet i blöt, koka under tiden upp grädden, lägg i den
hela vaniljstången och sockret. Låt detta koka i ca 5 minuter. Dra kastrullenav plattan.

2. Tag ur vaniljstången och torka av den. Dela den på mitten ochskrapa ur alla de svarta små fröna. Lägg tillbaka fröna i grädden och släng vaniljstången (jag brukar även låta vaniljstången ligga i grädden ett tag så den suger åt sig all vaniljsmak).

3. Dela limen och pressa ur saften.

4. Krama vattnet ur gelatinbladet och låt det smälta ned i den varma vaniljgrädden.

5. Häll upp i portionsformar och låt stelna i kylen under ca 3 timmar.

6. Garnera med limeklyftor.





Kommentarer
Emelie

De där hördes inte helt fel!! :) Hoppas du får en mysig dag i Huddik! :) Vi måste ta och ses någonting! Hur jobbar du resten av veckan? :)

Marie

Mums! Lät jättegott! Måste jag prova göra nån dag! =)




Kom ihåg mig?