Thursday diary


Kl. 11:36 |
Hej bloggisar! Vilket mörker vi vaknade till idag. Jag skulle kunna ligga kvar i sängen längen men det går ju inte för sig eftersom jag ska jobba ett kvällspass. Idag ska jag rota fram min fina kappa från förrådet och hänga tillbaka höstjackan  då den börjar bli lite för trång. Även om jag inte har gått upp ett enda kilo innan inskrivningen hos BM så börjar vissa kläder kännas lite för trånga. När började ni gå upp i vikt ? 

När jag låg i sängen i morse fick jag se något mycket märkligt, magen buktade bara ut på högersida, den vänstra var helt platt. Ska det vara så? Såg helt sjukt ut. Men själv tror jag det beror på att jag gärna ligger halvt på mage på vänster sida när jag sover och att det gör att magen "trycks" mot höger ? Jag känner mig totalt vilsen och okunnig i detta, nästan så det känns lite jobbigt! Jag har ingen aning om någonting.

Update: Tydligen är det helt normalt att magen ser ut så ;-) Jag försökte ta en bild på magen men lyckades inte så här är en bild som visar hur magen såg ut.

Hoppas ni får en bra torsdag!




Kommentarer
Malin & Prinsessan

Mina jeans var det första som rök i garderoben, magen blev snabbt stor efter vecka 14 ;)



Vad kul att ni bestämt er för en Bugaboo! Nu kommer inte att ångra er, det är verkligen en toppenvagn :) Ska ni beställa från butik eller direkt från NL?



Kramis!

Fia-mamma till Edison

Jag började gå upp typ på en gång haha... trots att jag mådde illa! Men jag stoppade i mig kex och hårdbröd konstant för att det hjälpte mot illamåendet. Sen när jag slutade må illa blev jag det värsta matmonstret och gick till slut upp 21 kilo :P



Det där med "snemagen" känner jag väl igen! Brukade mmsa bilder till Pär på kvällen ibland när den började puta sådär minns jag! :) Jag tänkte att det var bebbens rygg eller rumpa som putade! Det kanske det inte är men mysigt med första tecknen på att det är nåt därinne :D

sara e

Det där känner jag igen, magen alltså. Det är väl bebisrackaren som ligger mer på vä sida:-) som en liten boll. Det är min egen teori. Mysigt att det börjar puta ut och kläderna blir för trånga:) jag är snart

klädlös då alla mammakläder jag hade med Nora var sommarkläder:/ hoppas du kan se lite Robinson ikväll. Kram

Linda

Oj jag minns knappt men jag tror det var i v 12 eller 14 som vågen sakta gick uppåt men blev ju totalt bara 9,5 kilo. Ang att magen buktar ut, det minns jag en ganska häftig känsla och det kan nog bero på att större delen av lilla barnet ligger mot den sidan då! kram




Kom ihåg mig?