Pust!


Kl. 17:20 |

Hej bloggisar. Nu har jag lagt mig i soffan efter helgens jobb och middagsförberedelse. I morse på jobbet gjorde verkligen den lilla sig påmind om att den existerar. Blodtrycket föll och det var riktigt otäckt! Jag bad en kollega kolla trycket mitt och visst var det lågt, 80/40 ;-) det kändes som om jag stod i en kall dusch och efter lite vila så blev det normalt igen, 120/70 & jag kunde börja jobba igen. Jag har faktiskt känt av detta tidigare men det har inte varit så illa som idag. Jag själv tror att den lilla ligger väldigt långt bak och kommer åt en stor ven. Men vad vet jag, jag kanske är helt ute och cyklar. Det skulle också vara förklaringen till att många tycker att min mage är så liten, att den är placerad långt bak. Någon av er som hade samma bekymmer ?

Nu ska jag vila och njuta den lilles rörelser och se veckans Greys innan det är dags att fixa med middagen :-)





Kommentarer
Carolina

Hej Sara! Hoppas att allt e bra med dig. Tycker att du ska besöka din barnmorska och kolla upp ditt blodtryck. En av mina gravida kompisar, blev sjukskriven pga att hon hade för lågt blodtryck ( att hon svimmade av/ blev ofta yr ) Ta hand om dig! Kram Carro

Nikita

90/50 ligger mitt blodtryck på .. hela tiden :P riktigt lågt men faktiskt är ja inte så yr.



och ang mage så visst kan bebisen ligga långt bak, men folk överhuvudtaget är så jävla fixerad vid hur stor eller liten mage man har, ja har alltid fått höra "men gud är du så långt gången, då är du väl inte så tjock" både nu och då ja väntade albin..

magen kan ju vara olika stor det som är de allra viktigaste är ju att sf måttet är bra, dvs att livmodern + bebis växer.. men det är rätt jobbigt i längden att få höra "vilken lliten mage du har"



kram!

Nikita

jo de är sant, det är väl så det är =)

ja somsagt hellre lågt än för högt.



japp jag har fått gravidpenning godkänd av fk så ja jobbar till 15 dec sen blir jag hemma de två sista månaderna, ska bli skönt då mitt jobb är tungt (jobbar ju som uska på äldreboende)

Sen är jag grymt sugen på att plugga till ssk:a efter mammaledigheten, så ja hoppas suget inte försvinner att ja tar mig i kragen å söker =)



Ska du söka gravidpenning/havandeskapspenning?


Annamaria

Tycker du ska prata med barnmorskan om det är så att BT sjunker så och sen ligger kvar där en stund.. Jag hade oxå lågt BT under mina grav, men då låg det konstant 90/?. Å det är ju ok, det jobbiga är när det sjunker snabbt.. Då mår man ju inte alls bra.. Prata med barnmorskan, vet ju viöket tempo det är på jobbet.. Var rädd om dig Kram annamaria

Sara *SARASDIARY*

TACK för era råd! <3

Eleni

Fy vad jobbigt med blodtrycksfall. Hoppas det ger med sig! Att magen är liten har nog inte så mycket ännu med hur bebisen ligger tror jag. Min mage var väldigt liten också tills efter v.20 någon gång, sedan började den växa på sig och folk kunde kanske börja ana att jag var gravid. Men jag säger nog som de andra, prata med BM om det.




Kom ihåg mig?