Café Ågläntan


Kl. 15:27 |



Oj så besviken jag blev igår efter första besöket på stans nya café som det har stått så mycket om i tidningarna. Förväntningarna var verkligen höga från min sida, men ack vilken besvikelse.

När vi kom in till Café som även serverar middag med fullständiga rättigheter var det ingen som såg oss. Vi försökte få ögonkontakt med varje manlig servitör som fanns på plats för att fråga vilket bord som fanns ledigt. Eftersom ingen verkade lägga märket till oss tog vi oss friheten att välja bord själv, vi gick och satte oss med förhoppningen att någon skulle se oss till slut. Vi vänta & vi vänta, ingen kom. Tillslut gick jag in & fråga en av servitörerna vart menyn fanns, jag tog en meny & sa att vi sätter oss där och kikar igenom så kan vi beställa sen. Sen tog det väl ca 20 minuter innan vi fick beställa. Jag fick gå in och berätta att nu är vi färdig för att beställa. För mig blev det Fisk & skaldjursgryta med aioli & Emelie åt cesarsalladen. Vi beställde även en varsin pepsi. Tiden gick och ingen dricka & ingen mat kom. Tillslut kom det en kille och fråga om vi hade fått beställa, ja det fick vi göra för ett bra tag sedan blev mitt svar. Å hungrig var vi!

Då kom drickan & efter ca 10 minuter till kom maten. Jisses så hungrig vi var! Allt verkade vara fint ända till jag stoppa första skeden i munnen, jisses så salt det var. Emelie som beställde en ceasarsallad var det ingen cesardressing till, får det kallas för ceasarsallad då ? Då servitören kom & hämtade våra tallrikar frågade han hur det smakade. Givetvis var jag ärlig & sa som det var, att soppan var alldeles för salt. Gissa vad jag fick till svar ? Säg till att du vill ha den mindre saltad nästa gång du ska äta här så fixar vi det! Jag älskar salt! och tro mig, soppan var FÖR salt. Oätligt! Ingen som kan tycka det smakar bra.

Jaja, när vi hade ätit färdigt beställde vi notan. Tror ni den kom någongång ? Jodå, efter en sisådär 20 minuter kom servitören på att han hade glömt bort den. Suck. Då jag hade betalt min del passade jag på att gå på toaletten som blev en hemsk upplevelse. Golvet var alldeles blött & papper låg över hela golvet! När jag kom ut hade Emelie batalat men tokigt nog till det dubbla priset! Då det hade ordnat till sig fick vi äntligen gå ut därifrån & jag tänker aldrig med gå dit igen. Trist!





Kommentarer



Kom ihåg mig?