Kesokaka!


Kl. 11:38 |



Kesokaka

250g Keso
3 dl grädde
4 ägg
1 dl mandelspån

Sila bort överflödig vätska från keson. Vispa grädden. Tillsätt sedan ägg, keso & mandelspån i grädden. Ställ in i ugn som är uppvärmd till 200 grader. Låt kesokakan stå i ugn ca 30 minuter eller tills den känns fast och fått färg. Servera med vispad grädde, bär eller sylt.

Hej bloggisar! Igår svängde jag ihop en kesokaka efter ett nytt recept som jag hitta. Men jag tror den som jag brukar göra är godare. Kesokaka är perfekt som mellanmål eller varför inte som kvällsfika ? Massvis med protein och fett! Me like.

Alldeles strax ska jag ut på en svettig PW! Tror det får bli in mot stan och ta selångersån tillbaka. Annars har jag inga planer för dagen. En oplanerad ledig dag är aldrig fel!





Kommentarer
Annamaria

Vilket toppen recept! jag älskar ostkaka och saffranspannkaka,såå det här kommer jag att prova redan i kväll..



Kram

SARA SVARAR

AnnaMaria: Vad roligt! Om man vill kan man tillsätta lite vaniljarom för att få den lite sötare. Beror på vad man tycker om =D

Emelie

De där måste jag absolut smaka! Hörs väldigt gott! :)




Kom ihåg mig?