Äntligen är påskhelgen över


Kl. 11:43 |

Hej bloggisar! Har ni haft en bra påskhelg ? Jag tog en kort bloggpaus, men nu är jag tillbaka igen!  Vädret i påsk har ju  varit helt fantastiskt. Även om jag har jobbat hela helgen så har jag ändå hunnit njuta lite solstrålar. Men nu är det skönt att vardagen är här igen & att matintaget återgår till det normala. Guuuud så mycket man stoppar i sig!

Trots mycket jobb så har jag hunnit med att "fira" lite påsk, i fredags grilla vi här hemma tillsammans med Sofia & Henrik. På grillen la va skivad lammstek, Entrecote & halloumi! Till det serverades en ljummen rotfruktsallad med palsternacka, rödbeta, potatis, tomat, rödlök, babypenat & fetaost ! Tre olika såser med b.la en hemmagjord Chiliaioli alá Morberg. Till efterrätt svängde jag ihop det godaste Leila någonsin bakat enligt henne själv, frysen mascarponecheesecake!



Johan & Sofia höll koll på köttet ;-)

Påskafton  spendera jag med mina käraste arbetskamrater! Ett knytis hade ordnas & vi åt b.la finaste laxen jag någonsin ätit, västerbottenpaj med tillbehör, godaste nubbesalladen, köttbullar, ägg, skinka, sallad & givetvis påskmust. Till efterrätt hade Monika bakat godaste påsktårtan! Chefen hade ordnat det största påskägget någonsin & fyllt med massa gott. Så mig har det inte gått någon nöd på trots jobb! Jag kommer aldrig glömma årets påskafton som spenderades på jobbet, tyvärr kan jag inte säga mer pga sekretess!

Nu ska jag NJUTA denna lediga dag! Tjingeling.







Kommentarer
Malin & Prinsessan

Tack söta du! Det är underbart att vara på benen igen :)

Tänkte på dig när jag var på sjukhuset, vet ju att du jobbar där men kom inte ihåg vart. Haha, lustigt vad man kommer och tänka på i olika situationer :)



KRam på dig! Och hoppas det inte var nåt allt för hemskt du fick vara med om på påskafton!

Victoria

Låter som en händelserik helg gumman!

O god mat som alltid..;) KRAM




Kom ihåg mig?