Kvällsfika


Kl. 21:27 |

Alldeles nyss for det in 8 små runda scones i ugnen! Eftersom J är sjuk så ville jag vara snäll & ordna lite "go fika" till premiären av halvåtta hos mig! Eftersom vi inte har någon god marmelad hemma så kommer vi äta scones med mycket smör, ost & en stor kopp te. Hade hoppas på att jag hade dinkel kvar i skafferiet, men tjii fick jag. Istället fick jag ta det som fanns hemma, nämligen vetemjöl & grahamsmjöl! 


Recept:

 
4 dl vetemjöl
4 dl grahamsmjöl
3 dl fil
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
80 g smör

Gör såhär: Sätt ugnen på 250 grader. Börja med att blanda mjölsorterna tsm med bakpulver & salt i en bunke. Fördela sen smöret i bunken och knåda ihop. Tillsätt sen filen. Forma degen till antingen små bullar eller 4 runda tillplattade "bullar". Grädda i ca 10 min.





Kommentarer
Sara

Gud så gott!! Trivs du bra på dagtid igen då?



ha de fint! /Sara E




Kom ihåg mig?