Räkpasta med saffran&tomat


Kl. 20:12 |


Bild: Alltomat.se

Du behöver för 4 portioner:

400 g valfri pasta
1 burk creme fraiche saffran & tomat
1 msk koncentrerad hummerfond
1 dl vatten
Lite salt
2 tomater
1 tsk sambal olek
0.5 dl hackad persilja
300 g skalade räkor (prova blanda i lite kräftor & blåmusslor)

Gör såhär:
Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Värm cremefraiche, hummerfond, vatten, salt & sambal i en kastrull. Hacka tomaterna & persiljan blanda ner i såsen tillsammans med räkorna. Låt det sjuda lite. Blanda såsen med pastan & tada!!




Ovanstående rätt står nu & puttrar på spisen, ljusen är tända & bubbelvattnet är klart. Bara maten är klar så ska jag bänka mig ner i soffan & se de 2 senaste avsnitten av solsidan (5 & 6), det som visas ikväll får jag se på jobbet. Sen är det nog dags att åka mot sjukhuset & våning 3! En fredag UTAN fredagsMYS... Kanske blir ett stopp på statoil där jag kan handla lite karra, eller ska jag köra förbi ? Det vore inte helt fel med en godisfri helg, DAGENS I-LANDSPROBLEM ;-)




Kommentarer
Ann-Sofi Engström

mmmm... det lät gott!

Sara

Ann sofie: Det var jättegott. Rekomenderas!! :-)




Kom ihåg mig?