Hajattackerna


Kl. 15:24 |

 

Jag längst till höger på snorkeltur i Röda Havet, nationalparken Ras Mohammed. Precis där de senaste hajattackerna varit...

Jag kom på det att jag inte skrivit något om Hajattackerna som har varit i Egypten Sharm el sheik & jag känner att jag vill plita ner lite om just det. Det är verkligen jättehemskt att något sådant har hänt & det känns lite läskigt att vi var på precis samma snorkeltur som dom olycksdrabbade... Något som jag tänkte på när vi skulle hoppa ner i vattnet var att våran snorkelinstruktör hoppade ALLTID ner i vattnet först & simmade runt innan vi andra fick hoppa i. Kikade han efter haj ? Sen under snorkelturen MÅSTA vi snorkla i grupp efter honom, var det någon som kom lite efter eller lite åt sidan blev det ett jävla liv..För att ha mer koll så var det en snorkelinstruktör som simmade först & alltid en som simmade sist...Haj attackerar sällan människor i grupp.


Jag kan inte påstå att jag grämer mig över detta & funderar på "tänk om det hade kommit en haj då vi snorkla?". Ja men då hade det gjort det. Vad ska vi göra åt det ? Ibland händer hemska saker som man inte kan påverka eller göra något åt & jag tror det är ödet.. Du kan bli attackerad av en Haj i Egypten, du kan bli påkörd påvägen in till stan på din promenad, du kan bli attackerad av en björn då du plockar svamp. Huset du bor i kan sprängas i luften, du kan få en hjärtinfarkt, planet kraschar påväg till till din drömsemester. TÄNK OM vi skulle tänka på allt då skulle vi inte våga göra någonting...

Händer det, ja då händer det. Inget mer med det...





Kommentarer



Kom ihåg mig?