Onsdagen den 25 augusti


Kl. 20:13 |

Hej på er! Sitter & slurpar i mig gårdagens middag, kantarellsoppan med andra ord. I ugnen står en form med Flygande Jacob som ska bli morgondagens matlåda till J & min lunch, alltid skönt att ligga "steget före". Flygande Jacob är busenkelt att göra & så otroligt gott, synd bara att jag inte lagar till det oftare, men nu ska det bli ändring på det.


Flygande Jacob ca 4 personer

1 grillad kyckling
2 bananer
3 dl grädde
1 dl Chili sås
Salladskrydda

Sätt ugnen på 225 grader. Rensa kycklingen & lägg i form. Peppra med salladskrydda efter smak. Skiva bananer & strö över kycklingen. Vispa grädden & rör ner chilisås, bred sedan detta över kycklingen & bananerna. In i ugn i ca 20 minuter. Jag serverar en sallad till, men för dom som vill smakar ju ris riktigt gott till.


Här hemma är det 2 slagna hjältar, den ena ligger i soffan & den andra ligger under vardagsrumsbordet & tuggar på benet. MYS! Det har verkligen inte varit bra väder idag, ville genast krypa ner i sängen igen då jag steg upp strax efter tolv. Började med att gå ut med voffsisen som absolut inte tyckte om regnet, så fort jag släppte ner honom på backen så sprang han tillbaka till våran trappuppgång & gjorde sina behov under tak (Jajjamen, han vet nummret på våran trappuppgång). Sen skulle han promt gå in & jag var ju inte den som sa emot precis! Sen blev det mys i soffan till Grey´s som vi båda somnade till ;-)


Nu blir det ett bad med lite bokläsning, senare ikväll blir det nog Rena rama Rolf & Fångarna på fortet. Trevlig kväll & på återseende.





Kommentarer
Ann-Sofi E

Det var länge sedan jag gjorde flygande Jakob. Tack för tipset....Jag brukar steka bacon i småbitar och sprida över kycklingen och sen jordnötter eller cashewnötter och sen på med chiligrädden.

Kram




Kom ihåg mig?