Kyckling i rödcurry med stekfläsk


Kl. 20:32 |
Givetvis hann jag att glupska i mig maten innan jag kom på att jag skulle ta ett kort & visa er mitt mästerverk. Nåja, jag tror det blev lyckat & jag hoppas J kommer tycka om lunchen.

Skär kycklingfilé i mindre bitar. Stek. Medans kycklingingen steks skär du upp morötter & färska champinjoner. Skär stekfläsk i mindre bitar & stek i en annan stekpanna. När kycklingen är färdigstekt häver du i 2 msk röd currypasta & morötterna. Låt det steka i någon minut. Sen häver du i kokosmjölk (den fetaste så klart, ca 400 ml). Ta upp stekfläsket ur stekpannan & låt det "torka" lite. Lägg sedan i det med kycklingen & lägg sedan i champinjonerna. Låt det puttra. Det blir LJUVLIGT gott.  Servera med broccoli.

Jag fick improvisera & ni i efterhand ser jag att det blev flera missar från originalreceptet som jag inte har hittat än. Men när jag hittade det så skrev jag ner ingredienserna, inte hur mycket av varje & hur jag skulle göra. Men det blev gott ändå!




Kommentarer



Kom ihåg mig?