Vad är meningen, egentligen ?


Kl. 22:30 |
Vad är egentligen meningen med livet? Går det ut på att ha en bra utbildning, få ett bra betalt jobb & hitta den man ska leva med resten av livet & skaffa massa barn? Eller går det ut på att upptäcka världen, resa överallt & uppleva otroliga saker. Eller kan man kombinera båda ? Hur ska man kunna resa jorden runt om man inte har pengar?

Jaaa, ibland kan jag börja fundera på just dethär  (Gör inte du det ?) & jag kommer inte fram till någonting.  Filmen vi såg ikväll heter Revolution Road & den handlade om ett par som hade två barn. Mannen jobbade och frun var hemmafru. Frun i huset antar jag inte kände sig nöjd med livet & föreslog att de skulle sälja huset & ta alla sparpengar samt vinsten på huset för att bosätta sig i Paris!



Nä, nu ska jag låta Edward Cullen få mig sömnig, ska upp tidigt & jobba imorgon. Bring in some cash..suck..!




Kommentarer
Ann, fd granne på Jägargatan 20 :)

Är inte meningen med livet att vara lycklig och må bra, vad det än innebär att man gör? Utbildning eller resor, i grund och botten är det ju hur du mår som är det viktiga! Kram!

Sara

Ann: Du har så rätt :) Kloka Ann :-)

Tobbe

Det är ganska enkelt tycker jag. Människan är en djurart, och det är var och ens uppgift att föra arten vidare genom att skaffa sig en partner och föröka sig :P Ganska pessimistikt och oromantiskt, men det är vad jag tycker om den där eviga "vad är meningen med livet"-frågan :)

Ann, fd granne på Jägargatan 20 :)

Tack Sara :) Men jag håller med dej, ibland är det inte lätt att veta just vad det är som gör att man mår bra :) Hoppas jobbet går bra, kram!




Kom ihåg mig?