Städtips


Kl. 23:57 |

I morgon ska jag inte renovera i lägenheten. Istället kommer jag att vara här hemma med svärmor & börja städa. B.la Ugn, spis, fläkt & toaletten. På fredag kommer fönsterputsaren så det behöver jag inte bry mig om. Skönt! 



Rengör mikrovågsugn

För att göra mikron ren fungerar det utmärkt med det billiga och miljövänliga alternativet citron. Placera en skål med kranvatten och några skivor citron i mikron. Kör mikron på 600 watt i 30 sekunder, torka sedan ur. Gamla matrester lossnar lättare och citronen sprider en härlig doft.


Städa ugnen invändigt

Blanda tvättsåpa med vatten i en blomspruta och spraya sen ugnen invändigt. Vrid upp den till 100 grader och låt stå i 20 min. Stäng av och låt svalna. Sen är det bara att enkelt torka av all gammal ingrodd smuts med en fuktad svamp. Har du ingen såpa hemma - ställ in en djup tallrik med ättika inne i ugnen i 50 grader. Låt stå i en halv till en timme och tvätta sedan rent.


Städtipsen har jag fått av Renthus hemsida på tv4!




Kommentarer



Kom ihåg mig?