23 minuter..


Kl. 20:49 |

Det är så skönt när man har tränat, man känner sig så otroligt nöjd! det blev Sidsjön ca 3.2 km tog ca 23 minuter att jogga det runt för mig idag. Jag gick inte en meter, jag joggade HELA vägen. Personrekord för mig! Förra året när jag & J börja små springa lite, orkade jag knappt två stolpar. Andingen funkade inte alls & benen var tunga. Det är så häfftigt att kroppen kan förändras & ORKA ! Ikväll fick Rock kanalen hjälpa mig runt, Alice cooper, Green day, Iron Maiden & Jon Bonjovi! Sista biten blev en lite spurt ;-)

Att det tar ca 23 minuter för mig att springa 3.2 km gör mig inget. Min jogg nu är ganska så lugn & ganska korta steg. Ett av mina första mål är att komma under 20 minuter. Vad ska en kvinna springa den rundan på ?  Jag minns i skolan fick man springa en runda & betyget sattes efter hur fort man sprang. Vilket fall som helst är jag toknöjd!




Till dinner blev det Chorizokorv ( mindre än 5 g kolisar / 100g)




Blandade med tomatkross smaksatt med chili. sist la jag i lite röd paprika! Gott, enkelt, kolhydratsfattigt & nyttigt ;-)






Kommentarer
Katta

Tjena bönan!



Håller koll på din blogg men skriver allt för sällen, angående löpning (eller träning i största allmänhet ska utgå från dig själv och dina egna framsteg och mål!! Det är meningslöst att försöka hitta något mått eller någon att jämföra sig med, man blir lätt besviken trots att insatsen man gjort är grym och tappar träningslusten. Jag tänker såhär: i år ska jag bara GENOMFÖRA grenarna i tjejklassikern för att kunna träna bättre och slå de tiderna nästa år. Målet är att göra min bästa tjejklassiker om 10, kanske tom om 15år! Det gör att jag tar mig ut och springer den där rundan trots att jag inte har nån större lust, det finns lixom inga krav förutom att man känner sig duktig efteråt. Och det är man ju, precis som att tjejen jag springer om / som springer om mig är duktig på sitt sätt! (fast tjejen som springer om mig är lyckligt ovetande om att jag SKA spöa henne i löpning en vacker dag)



Oops, det här blev längre än vad jag tänkt, ha det bra, kram kram!




Kom ihåg mig?