Dagens LCHF mat


Kl. 19:27 |
Idag vågade jag mig på att ha en tesked smör i kaffet. Så fort jag har tänkt på det tidigare eller läst de som har haft det så har jag börjat må illa. Men vet ni vad? Det var inte alls äckligt. Det smakar typ ingenting. Det blir lite lenare att dricka men smaken är det ingen ändring på. De som har börjat med att ha en klick smör i kaffet har gått ner ännu mer i vikt, så nu får vi se vad som händer. Just nu så har jag stått still i vikt sen i måndags. Vet inte riktigt vad det beror på? Jag skulle vilja gå ner några kg till innan THAILAND.

Frukost: Fil m grädde
Lunch: Broccoli & blomkålsgratäng med kyckling
Mellis: Fyra stycken Ostskivor
Middag: Samma som lunchen + tre knaperstekta baconskivor.

Recept på gratängen;

Lägg broccoli & blomkål i en ugnsäkerform. Rensa en färdig grillad kyckling & lägg i formen bland grönsakerna. Häv över valfrimängd grädde. Salta & peppra. Strö riven ost över. In i ugnen tills osten har fått färg. MUMS! Detta brukar jag ha till kött, eller bara äta som den är. Så gott. Sen kan man ju äta utan kyckling, eller lägga i bacon eller lax. Låt ideérna flöda :-)



Dagens GODA middag.




Kommentarer
Fia

Blomkål och broccoli-gratängen måste jag göra älskar båda grönsakerna :) lät så gott och enkelt!




Kom ihåg mig?