Elkonvertering


Kl. 19:31 |

Idag har jag haft en riktigt bra dag på jobbet, det är så roligt & jag trivs så otroligt bra på mitt nya jobb. Idag avslutades dagen med ett sjuksköterskemöte där vi gick igenom några viktiga punkter. Mötet avslutades med information om elkonvertering (detta görs på patienter som besväras av ett FF= Förmaksflimmer= störningar i hjärtat som leder till att det slår oregelbundet & fort) Tanken är att vi på avdelningen ska börja utföra elkonverteringar (elektriskstöt som får hjärtat att gå i sinus, regelbundet & i bra takt) Häftigt va ? ;-) Detta för att det ska bli så smidigt för patienten + kortare vårdtid + spara pengar, såklart! Jag har aldrig varit med på en elkonvertering så lite nervös inför det är jag ju såklart, det vore väl konstigt annars kanske ?


Kram


Ps. Angående besparingar, har ni hört att anställda på sundsvallssjukhus  som röker på arbetstid kan få löneavdrag... DS





Kommentarer



Kom ihåg mig?