Lite funderingar...


Kl. 20:23 |
Det blir inga studier i höst, det blev som jag anade. Nu är det många som  är arbetslösa = många söker utbildning. Som många av er vet hade jag sökt till barnmorska i Umeå. Efter första antagningsbeskedet var jag reserv, plats 67. Redan då förstod jag att det såg rätt så mörkt ut.  Nu när antagningbesked 2 kom, stod jag på reserv , plats 42, suck. Nu sitter jag & funderar på mina alternativ.

1. Jobba vidare som sjuksköterska 1 år till & sen söka till nästa höst igen. Dock vet jag inte vart eftersom mitt vik är till sista augusti.

2. Jobba vidare som sjuksköterska. Läsa någon kurs till våren (ju mer HP desto större chans att bli antagen) och sen söka.

Nu den 12:e kommer LAS vik ut & jag HOPPAS att något kommer passa mig. Annars får jag väl se till att något passar mig..får inte vara så kinkig nu. Inte vill jag vara arbetsSÖKANDE...

På tal om något HELT annat. Vilken SHOW American idol FINALEN är! Har intagit soffläge nu & vilar lite inför nattpasset. Mätt i magen är jag också, idag blev det ugnsbakad lax som var marinerad med vitlök & örter. Till det blev det färskpotatis ( + bregott med havssalt ) & rivna morötter.




Kommentarer
Emelie

Har också förstått att Barnmorska är ett yrke som många verkar vilja jobba som. Svåra val du har framför dig. Alternativ två är ju bra om du verkligen vill bli barnmorska, så att du kanske kommer in till hösten! :) Tungt på jobbfronten nu! :/ Håller tummarna för dig!




Kom ihåg mig?