Hudikborna ska behöva åka långt


Kl. 12:14 |
Igår när jag läste morgontidningarna som vi får hem (ja, vi får både dagbladet & ST, vet inte varför) reagerade jag på att Hudiksvalls BB ska stängas ner & att personalen därifrån skulle jobba på förlossningskliniken här i sundsvall. Vilket kommer innebära för Hudiksvallsborna att de måste åka en bit då det är dags för dom att få en lite bäääs, antingen till Gävle(ca 13 mil)  eller Sundsvall (ca 8 mil). Själv så skulle jag vilja ha nära till hjälpen, men likaså är kvalitén på vården viktigt. Här i Sundsvall har vi en nyrenoverad förlossningsklinik. Enl morgontidningarna skulle sundsvallssjukhus tjäna mycket pengar på detta. Men är det de viktigaste ? Ni vet väl om att sundsvallssjukhus ska spara massa miljoner ? En förlossning kostar landstinget 25 000:- 




Kommentarer
Madde

Jäklar, kostar en förlossning så mycket!? Ett kejsarsnitt kostar väl typ dubbelt mer än en "vanlig" åxå? Hua, jag skulle inte vilja åka så långt, vi hade 3 minuter till BB när Meja skulle födas & det kändes som ett år att sitta där i bilen med groteska värkar & inte kunna röra sej eller ligga/sitta som man själv ville.. Stod det när det va beräknat att stänga här i Hudik? Har helt missat det där. Kram




Kom ihåg mig?