En fråga som jag har fått


Kl. 21:38 |
Hej,

Jag funderar på att återvända till mina sjuksköterskestudier som jag gav upp för två år sen. Hade då läst ett år. Men jag undrar för dig som jobbar som nyexaminerad, hur är det? Är det som högskolan förberedde dig? Hur hanterar du ansvaret och stressen? Jag saknar faktiskt mina gamla studier. Ångrar mig för att jag var ung och naiv som gav upp.


Vissa dagar är det jätteroligt att jobba som sjuksköterska, andra dagar funderar jag varför jag har utbildat mig till det. Det är så mycket ansvar & man ska ha koll på allt. Jag försöker ta en dag i taget & innan jag går hem ifrån på morgonen tänker jag att idag ska jag göra det allra bästa för mina patienter. Ansvaret är ju det jobbiga, man har ju verkligen ett ansvar över vad som händer patienterna & att saker blir gjorda. Stressen kan verkligen ta kål på en. Det man måste komma ihåg är att det kommer någon efter mig & tar över & kan fortsätta följa ordinationer. Det man lär sig efter ett tag är att prioritera, vilket är svårt när man är ny. Allt är ju så viktigt tycker man ;-) Hehehe... Jag gör det jag hinner med, ber om hjälp & frågar om jag inte förstår & tar åt mig all beröm jag får. Det är viktigt tror ja.

Hoppas du tar upp dina studier & isf Lycka till!!!




Kommentarer



Kom ihåg mig?