2:a advent


Kl. 16:22 |
Tänka sig, andra advent redan. Tiden går & det är ju så skönt! Ge mig 29 januari så vi får dra till thai! :-) Jaja, idag har vi iaf storstädat hela lägenheten, sen drog jag iväg för att handla. Vi testade att tillaga ett nytt recept till lunch idag som jag hittade i gårdagens expressen  & eftersom det var så gott tänkte jag dela med mig till er:

1. Strimla lövbiff ca 500g & stek på hög värme i ca 1 min i 1 msk olja. Salta. Lägg sedan över på en tallrik
2. Klyfta två rödlökar, strimla vitkål ca 800g & skär i bitar färska champinjoner. Stek detta i pannan i saften från köttet i ca fem min. Tänk på att vitkålen blir mindre!
3. Blanda i köttet. Salta. Stek i några min.
4. Riv pepparot & blanda i ca 3 msk i 2 dl matyoghurt.

Servera Woken med pepparotröran. Supergott & supernyttigt, inga onödig kolhydrater & proppmätt blev vi! :-)




Kommentarer



Kom ihåg mig?